random questions

6 12 2009

Jeg fant en slags spørsmålsrunde som flere bloggere har svart på, og tenkte jeg kunne besvare den selv, slik at dere blir litt bedre kjent med meg! 🙂 Jeg kan jo starte med at jeg er en jente på 20 år. Jeg kommer opprinnelig fra Bærum, men har nettopp flyttet sammen med kjæresten min til Oslo. Nå går jeg på journalisthøgskolen i Oslo og jobber ellers som servitør og resepsjonist. Here it goes:

Når er neste gang du treffer personen som tar pusten fra deg? Tja, si det? Vet ikke helt hvem det skulle være, så vanskelig å si.
Kan du sove uten dyne?
Nei! En god, varm og tykk dyne er noe av det beste jeg vet. Jeg elsker å sove.
Har du og bestevennene dine noen tradisjoner?
Hmm. En barndomsvenninne og jeg lager alltid brownies, spiser tortillachips med ostesmak og drikker eplesaft hver gang hun er hjemme på besøk fra utlandet. Ellers kommer jeg ikke på noe spesifikt.
Vil ditt neste kyss være en feil?
Nei, absolutt ikke 🙂

bilde: weheartit.com

Tror du ekskjærester kan være venner? Ja, det tror jeg. På bakgrunn av hvor lenge man har vært sammen og årsaken til at man slo opp kan det være vanskelig å få til, men jeg kjenner flere som er venner etter at de slo opp som kjærestepar. Selvfølgelig er det ikke like fristende å være kompis med fyren som var utro mot deg, men dersom man vokser fra hverandre og blir enige om å gå hvert til sitt, er det fullt mulig å være venner. Det er jo absolutt det beste også, tenk så rart å ikke ha kontakt med den som en gang var den viktigste personen i livet ditt?
Hva var det første du tenkte på da du våknet i dag tidlig? «Ååh, jeg vil sove meeeer.» Og så forbannet jeg den stygge alarmen på mobiltelefonen, den er helt forferdelig.


bilde: weheartit.com

Hva plager deg mest? Tanker og stress.
Noe som plager deg akkurat nå? Både og. Det er mye som er på plass i livet mitt nå som er helt perfekt, men samtidig sliter jeg med at jeg alltid strever mot noe. Det er jo helt tåpelig når jeg for øyeblikket har det meste som jeg lengtet etter for noen måneder siden. Det er slitsomt. I tillegg har jeg veldig dårlig samvittighet for at jeg avlivet kattepusen min for ikke lenge siden, tenker mye på det hver dag. Han var bestevennen min, og da er det vondt og trist å ikke vite om jeg gjorde det rette eller ikke.
Hva er din sivilstatus? Kjæreste. Eller, samboer er vel mer korrekt! Hehe, litt ferskt det der.
Er du fornøyd med det? Veldig.
Tror du på evig kjærlighet? Klart det. Jeg opplever det jo selv akkurat nå. 🙂

Har foreldrene dine facebook? Pappa vet knapt hva facebook er. Mamma har det faktisk, på grunn av jobben sin. Det synes jeg er litt flaut, men jeg har ingenting å skjule, så det er vel greit.
Når var sist noen ringte deg?
For en time siden.
Hvis du kunne drukket kun én ting for resten av livet, hva ville det ha vært?
Vann, tror jeg.
Kunne du vært sammen med en fra en annen by? Jeg tror ikke jeg kunne hatt et avstandsforhold til en som bodde altfor langt unna over lengre tid. Men jeg er svak for mange dialekter, så hvis personen kom fra en annen by, men bodde i Oslo eller i nærheten, kan jeg ikke se noen grunn til at jeg ikke ville vært sammen med personen.
Liker du kosing? Selvfølgelig.
Når var sist du ville dra til en person? For noen uker siden, da dyrlegen som hadde driti seg ut i operasjonen på katten min stod og lot som om det ikke var hennes feil, men uflaks, som hun valgte å kalle det.

bilde: weheartit.com

Hva var det siste du gråt for? Savnet av katten min. Det høres sikkert rart ut, men dere som har mistet et dyr skjønner sikkert hva jeg mener?
Har du noen gang mottat en veldig lang unnskylding?
Ja.
Hva innså du i dag?
At overraskende mange voksne mennesker mangler folkeskikk. Det visste jeg egentlig fra før også, men jeg sitter på jobb nå og det ble nettopp ekstra tydelig.
Navngi tre personer som fikk deg til å smile i dag?
Samboeren min, kollegaen min og en søt gammel dame som kom innom jobben i sted.
Hva gjorde du 07.45 i dag tidlig?
Sov.
Hva skal du gjøre i morgen?
Sove lenge og jobbe. Og se Flash Forward og Hotel Cæsar-maraton på TV2Sumo! Gleder meg.
Har du ketchup på pommes frites?
Som oftest ja. Og grillkrydder, nam!
Hvor er du om en time?
Fortsatt på jobb… Men det hjelper å tenke på pengene jeg tjener 🙂
Bryr du deg om hva ex-en din tenker om deg?
Kunne ikke brydd meg mindre. Haha, det passet jo fint med svaret mitt lengre opp om å være venn med ekskjæresten. Men han var under kategorien utro, så det er kanskje ikke så rart jeg ikke bryr meg.
Tror du på karma?
Ikke fullt og helt, men jeg tror at mennesker får som de fortjener til slutt, uansett i positiv eller negativ forstand. Derimot tror jeg at tilfeldigheter kan være avgjørende for resten av livet ditt, det har jeg et godt eksempel på som jeg kan fortelle om senere 🙂

bilde: weheartit.com

Har du grått i dag? Ja.
Hva hører du på?
Barn som skriker. Får litt lyst til å skrike tilbake, det hadde vært gøy 🙂
Hvem var den siste jenta du pratet med online?
En i klassen min.
Hvem var den siste gutten du pratet med online?
Også en i klassen min.
Hvem var den siste personen som ringte deg?
Kollegaen min.
Hvem skal du være med på lørdag?
Jentegjengen som ENDELIG er samlet alle sammen for første gang på et halvt år.

bilde: weheartit.com

Har du planer om å flytte i nærmeste framtid? Nei, forhåpentligvis ikke. Jeg har akkurat flyttet sammen med kjæresten min, og håper å bli boende der en stund 🙂
Hva står i den siste meldingen du fikk?
«Hei. Fikk bemerkning fra banken om at vi ikke må brette sedlene i nattsafe-posene.» Hehe, spennende.
Siste filmen du så på kino?
Oi. Changeling, tror jeg?
Hvem andre er i rommet med deg akkurat nå?
Ingen.
Hva var det siste du gjorde før du gikk og la deg i går?
Drakk Pepsi Max, tisset, fjernet sminken og pusset tenner.
Hvordan er håret ditt i dag?
Satt opp i en tutt midt på hodet.

Det varierer hvor interessant alt her var, så dersom dere lurer på noe mer, er det bare å spørre 🙂

i ♥ it

Handlinger

Information

10 responses

6 12 2009
- Cecilie M -

Dette var koslig å lese! Spennenede å bli litt bedre kjent med folk… 🙂 Kan veldig, veldig godt forstå at du savner katten din, og at du er sint på dyrelegen. Uff – jeg ville blitt knust om noe hendte med Stella.

6 12 2009
Monique Lund

Så mange fine svar! Alltid kjekt å bli litt bedre kjent med en blogger! 😀
Ha en nydelig søndag!

6 12 2009
Karen-Elise \ Den Lille Motespire

Fin blogg! 🙂

7 12 2009
Randi

Så morsom spørsmålsgreie:) Var det et uhell som gjorde at du måtte avlive katten din? Om det hadde vært min katt så hadde ikke dyrlegen sluppet billig fra det! Det er som du sier, noe helt eget og spesielt med ens eget kjæledyr 🙂

7 12 2009
iiheartiit

Cecilie: Takk 🙂 Stella er jo nydelig, du er heldig som har henne!
Monique: Så koselig, ha en flott dag du også! 🙂
Karen-Elise: Så snilt sagt av deg, tusen takk 🙂
Randi: Det er en lang historie, men kort fortalt så føler jeg at det var ganske unødvendig og feil at jeg kom i den situasjonen at jeg måtte avlive han. Jeg har tenkt å skrive et innlegg om det senere, både for min egen del å få det skrevet ned, og for å «advare» andre mot slike dyrleger! Unner ingen å måtte ta en slik avgjørelse, man blir jo så glad i dyrene sine 🙂

7 12 2009
Ella

Koselig med sånne spørsmål! Skjønner godt at du ikke vil være venn med din eks, huff huff! Men virker som om du har det flott med din nye kjæreste 😀

7 12 2009
Carina

Så fin blogg du hadde!! Leste igjennom alle svarene dine, og du var jo kjempesøt da 😛

Hei, jeg lurer på en ting. Hvordan er det å studere journalistikk på Høgskolen? Selv studerer jeg det jo på NKF i Oslo. Morsomt å høre hvordan andre gjør det.

7 12 2009
Reidun Beate

Gøy å lese svarene dine. Trist å lese at du har grått i dag. 😦

SV: linnmariehansen.blogspot.com lager råfine headere! 🙂 Hun tar rundt 50kr for en tror jeg. 🙂 Råbillig. 🙂

7 12 2009
Liljen - life as it is

Tusen takk for kommentar på innlegget mitt om venner. Og fin blogg du har, skal lese litt mer her nå, tenkte jeg 🙂

8 12 2009
iiheartiit

Ella: Ja, det har jeg så absolutt:) Bra du likte spørsmålene 😉
Carina: Å, tusen takk, nå ble jeg glad 😀 Jeg er storfornøyd på Høgskolen! Lærerne er veldig flinke og vi lærer masse forskjellig og interessant! Dette kan fort bli en langt svar merker jeg, men hvis du er interessert i å vite mer kan du jo sende meg en mail på iiheartiit @ gmail.com? 🙂
Reidun Beate: Takk 🙂 Og supert med tips! Det skal jeg absolutt benytte meg av, 50,- er jo ingenting for en fin header! 😀
Liljen: Bare hyggelig! Innlegget ditt traff meg rett i hjertet. Og takk for skryt! 🙂

Legg igjen en kommentar

